söndag 28 september 2014

Blå variant på paper piecing

Hej där!
Månadsutmaningen i september är ju som du säkert vet att låta blått + en vald färg dominera ditt alster. Än har du tid på dej att delta, mer info hittar du >HÄR<

Jag har skapat i blått o grönt som dominerande färger.

Istället för att göra paper piecing med mönstrat papper har jag stämplat o klippt ut motivet i jeanstyg. Lite pillrigt men det funkar om det är någorlunda stora delar.
Som dekoration har jag använt två olika deko-påsar: den här o den här. De där påsarna är härligt roliga att jobba med!
Bakom motivet har jag använt ett av butikens egenproducerade PL-kort, mina DT-kompisar Maya o Fnyz har designat dem. Jag gillar massor att de har svenska texter, användbara till en massa kul projekt.
Lite ostduk puttade jag också under motivet för att mjuka upp lite.

Runt motivet (min egen stämpel) har jag stämplat med delar av lite olika stämplar. De finns inte kvar i shoppen men KaiserCraft och Inkadinkado har en massa motiv som funkar fint till detta.
Jag har använt en turkos dyna för stämplandet och en ljusblå för att tona in själva bakgrunden.
Det gröna mönsterpappret kommer från ett urfint 6"-block med snyggt pastelliga färger o mönster.

Glada hälsningar,

1 kommentar:

Serafin / Ronja sa...

Vilket fint kort och härlig idé med jeanstyget, snyggt!