lördag 14 juni 2014

Loppisfynd blev blomsterhälsningar

Hej där!

Jag gillar loppisar, där finns en massa finfina fynd att göra till min tålige makes förtvivlan...=) Senast blev det faktiskt bara några skedar o en plåtburk.

De där skedarna förvandlades till små blomsterhälsningar som är tänkta att ges bort nån gång i sommar. Kul att jobba med små ytor tycker jag!

Till en nyinflyttad.

Födelsedagsblomma till Josefine.

Som tack för hjälpen.

Enkelt är det att greja till skedarna: Rita av formen på mönsterpapper men klipp en bit innanför linjen.

Jag skålade pappret lite med hjälp av en musmatta och ett verktyg med en kula i toppen. När man lägger lim på pappret så mjukas o töjer det sig lite så kanske går det fint även om man inte formar pappret innan.

Alla tre skedarna på en bild:

Materiallista:


Soliga sommarhälsningar med längtan till semestern, Monica



5 kommentarer:

Cardlotta sa...

Vilken kul ide!jättefint!

En liten butik sa...

Vilken underbar idé!!

linaliten sa...

Åh vad fint du gjort och vilken bra idé! :)

Monica =) sa...

Tack tack, kul att ni gillar dem! Idén har jag lånat från Pinterest =)
Kram!

NickScrapShack sa...

Åh så rolig idé - måste provas!