onsdag 20 november 2013

Lite DIY

Idag tänkte jag visa ett veckouppslag ur mitt album, det jag vill visa är lite att man kan göra saker själv utan massa specialgrejer. Till detta uppslag har jag använt 6*6 papper som jag skurit till i rätt storlekar själv. 

Vecka 41 2013

Vänster sida: Titelkortet har jag först gjort i en App, som heter Rhonna Designs, där jag lagt in vecka och datum m.m. framkallat det och monterat på ett papper i 4*6'' dekorerat har jag gjort med stickers från Echo Park och Jenni Bowlin. 

Höger sida:

 Det som är perfekt med att använda 6*6 papper till att göra egna kort är att alla mönster är mindre så man får med dem på denna lilla yta. Skär man upp ett 12*12 papper kan man behöva välja vilken del av mönstret man vill ha med.

Här har jag använt ett papper från DCWV - Kidlet stack 6*6, ugglorna passar perfekt till en skolsida (klok som en uggla) Jag har även använt en Flair med A+ då min dotter är extremt duktig på att läsa trots att hon bara är 7 år.

Ett papper kan ju även bli två små kort (3*4'') Lite journalingrutor från kaiser craft, en sticker och några enamel dots så var de klara.

Stickerspil från Glitz och fler pappersdekorationer från Kaiser Craft vart pricken över i här:

Hjärtat här kommer från samma ark stickers som pilen ovan, den svarta "nålen" är en rubon från Jenni Bowlin och journalingbladet under dem är också från Jenni Bowlin


Förutom pappret med ugglor så är övriga kort gjorda med papper från Echo Park - Perfect Summer 6*6. Mitt bästa tips är att på de flesta skärmaskiner finns det mått i tum också förutom cm. Dessa kort är i 4*6 tum och 3*4 tum. Använd då tummåtten istället för att försöka skära till dem i cm då det är lite bökigare då det inte är helt jämna mått. 

Mer av materialet från Jenni Bowlin kommer komma in i shoppen och passar jättebra till dessa album! Journalinggrejerna finns där redan och likaså lite olika flairbuttons. 


Ett till tips är Appen jag använt till minicollagen, den appen heter Hi Collage och är superenkel och rolig att använda när det är flera foton från samma tillfälle man vill ha med men det är brist på utrymme (som vanligt)


Hoppas jag kunde inspirera lite och ni får jättegärna säga till vad ni vill se mer av inom denna kategori.



1 kommentar:

En liten butik sa...

Åh nu får jag helt enkelt bestämma mig för att En liten butik ska erbjuda bra PL-produkter, DIY!! Superkul!