lördag 22 december 2012

Tutorial: Pengakort.

Jag tänkte att jag skulle visa er en otroligt lätt och smidig vikning på ett pengakort. Eller som jag gjort istället, lagt presentkort i. ;)

Stommen gör du såhär:
1.Ta ett cardstock 12"x12" i valfri färg. Skär det vid 6" så att du får en avlång bit.
2. Lägg biten så att sidan som är 12" kommer uppåt. Biga vid 4" och 8". Syns dåligt på bilden..
3. Skär bort cirka 3,5 cm från den ena kortsidan. Det är den som ska bilda en ficka att stoppa pengar i.
4. Jag har ingen hålpunch så jag får ta hjälp av min CB och en rund die för att göra ett hål som gör det lättare att få fram pengarna när man stoppat i dom.


5. Tejpa i övre och nedre kant på fickan.
6. Sedan är det bara att vika ihop kortet och dekorera det. Simpelt va! :)

Jag har gjort två olika kort att ge bort på julafton:




Insidan av det gröna kortet.



Jag har gjort mina kort liggande, men som ni ser så fungerar det alldeles utmärkt att göra det stående om man nu hellre vill det.
Material:
Olika julpapper från LilyBee Design
Bokstavsstickers från Prima och Storyteller (kommer snart upp i shopen)
Papperssnöre från YouDo
Glimmer mist, blå och grön

GOD JUL ALLESAMMANS!
Och glöm för tusan inte att titta in här på julafton, då kommer det upp godsaker ni kan vinna. ;)

1 kommentar:

En liten butik sa...

Jag tog idén rätt av! Tack för inspiration, fina kort och en enkel vikning!