lördag 1 december 2012

Familjen Magnussons julkalender

Hej allesammans här kommer min julkalender som jag skapat för att inspirera er som gillar papper och pyssel samt överraskningar.

Julkalender monterad på väggen
 Här ser ni min och min familjs julkalender, har dekorerat 24 st små papperspåsar med söta papper från ELB butikens shop. Min dotter önskade sig en julkalender gran och det fick hon i form av grönt virkgarn på en ledig vägg i hallen. Monterade upp det med små knappnålar i olika färger som liknar små kulor. Ett silvrigt elastiskt band fungerar som glitter i granen och det är på detta bandet som jag monterat de små påsarna med hjälp av röda klädnypor.




Numrena kommer från LillyBee design, jättesöta http://www.enlitenbutik.net/product.do?productId=LBD_CCP273. Har använt grön cardstock, papper från Fancy pants design "Hopscotch" hos ELB, papper från Pink Paislee "City Sidewalks" hos ELB.




Halvpärlor (röda, gröna och blå) och rhinestones från Reprint.


Blommor som är använda kommer från Prima, titta in hos En Liten Butiks utbud på blommor, det finns många att välja på.
 
Alla de små papprutorna är chalkade med Tim Holtz distress färger: limegrön http://www.enlitenbutik.net/product.do?productId=CP0013 och röd (red barn).




Små pappåsar finns både på IKEA och Panduro.


Gul cardstock stjärna som spraylackats med guldfärg.


 
Nr 24 måste ju så klart vara den som är finast bland de alla, den fick en fin röd ros på sig, lacksigill "god jul" inköpta på ICA, fint band från ELB se hänvisning http://www.enlitenbutik.net/product.do?productId=Bd120014.  Det som gömmer sig i denna påse är en god choklad dekorerad med ett fint julmotiv.
 
Ha det så gott vi hörs igen under december med flera juliga tips hälsningar från Camilla

2 kommentarer:

Hanna-Marie sa...

fiiiin :-D

En liten butik sa...

Vilken bra idé att göra det som en gran... //Lotta